Page 78 - 21kzd_kz
P. 78

мекендерді,  маңызды  өндіріс  ошақтарын  байланыстыратын  теміржол  желілерін  тартуды
            шапшаңдатты.
                  1985  жылы  облыс  жеріндегі  темір  жолдың  ұзындығы  488  км-ге  жетті.  Теміржол
            станцияларының  категориялары  класқа  жатпайтыңдары:  -  Қарағанда-Сұрыптау  Жаңаауыл;  1-
            класқа  жататындар  -  Қарағаңды,  Жаңа  Қарағанды,  Қарабас,  Теміртау,  Қараған-  өзек  (Үлкен
            Михайловка),  2-класқа  жататындар  -  Мырза,  Майкұдық,  Жаңа  Дубовка,  Нұра;-  3-класқа
            жататындар  –  Осакаровка,  Үлкен  Металлургия,  Көкпекті  (Солонички),  Топар  Қарағайилы,
            Құлайғыр;  4-класқа  жататыңдар  -  Ақтасты,  Шоқай,  Ботақара,  Ащысу,  Талды  Шерубай-Нұра,
            Карьер. Облыс ішіндегі теміржол тармақтары: Қарағайлы (248 км), Теміртау (25 3) және Топар
            (2,5 км). Жүк ең көп келетін станциялары - Қарағайлы, Жаңаауыл. Өндірістік теміржол торабы
            «Қарағандыкөмір»,        «Қарағандыцемент»,       «Карбид»,      «Карметкомбинат»        өңдірістік
            бірлестіктеріне,  ТЭЦ-ке,  машина  жасау  зауыттарына,  құрылыс  индустриясының  зауыттарына
            келетін жол тармақтарынан құралады. Негізгі торабына «Қарағандыкөмір» бірлестігіне қарасты
            жүк тиеу, жүк  түсіру  басқармасының  Жаңа  Шығыс  (19  км),  Қарабас  -  Абай  (8  км),  Нұра  -
            Углесборочная (22,8 км); Қарағанды металлургия комбинатының Жаңаауыл - Углеродная (5,6
            км), Жаңаауыл - Входная (6,3 км) түйісу жолдары жалғасқан. Тың теміржолының Қарағаңды
            бөлімшесіне  қарасты  барлық  түйісу  жолдарының  жалпы  ұзындығы  -  890  км,  1970  жылдан
            бастап паровоздарды тепловоздар алмастырды. Станцияағы рельсті ажыратушы және косушы
            тілдер  хабарлағыштар  (сигналдар)  электрлі  орталықтандыру  жүйесімен  жабдықталған.  Поезд
            құрастыру,  вагондарды  тіркеу,  ағыту,  тұйық  жолға  апару  жұмыстарында  радио  байланысты
            пайдаланады.
                  1926 жылы алғашқы теміржол торабы Бурабай курорты және Ақмола арқылы Қарағанды
            қаласына дейін салынды. 30-шы жылдары жалпы ұзындығы 490 шақырымды құраған «Ақмола-
            Қарағанды» және «Қарағанды-Балқаш» темір жол тармақтары пайда болды.
                  Қазір  облыста  үш  негізгі  локомотив  депосы  –  Қарағанды,  Жаңаарқа  және  Балқаш
            өңірлерінде. Станциялар мен разъездер жүйелі жұмыс жасауда.
                  2012-2014  жылдары  "Жезқазған-Бейнеу"  және  "Арқалық-Шұбаркөл"  жолдары  салынып
            2014 жылы тамызда ашылды. Жолдардың басты нүктелері - Маңғыстау облысындағы Бейнеу
            стансасынан,  Ақтөбе  облысының  Шалқар  стансасынан,  Қызылорда  облысының  Сексеуіл
            стансасынан және Жезқазған қаласынан тікелей қосатын жаңа жолдар ашылды. 500 млрд теңге
            жұмсалып 1200 км жол салынды.
                  Қарағанды облысы ірі теміржол торабына айналды. Қазіргі уақытта көлік желісі дамыған,
            халыққа (жолаушыларға) ыңғайлы болу үшін көп нәрсе жасалды.

                                             Қарағанды теміржол вокзалы
                  1956 жылы Қарағандыда теміржол вокзалының ғимараты салынды. Ғимараттың жобасын
            Ленинград жобалау институты жасаған. Жобаның авторлары П.Ашастин мен М. Бениолинсон
            болды.  Фойе  мен  күту  залдарын  қарағандылық  мүсінші  Петр  Антоненконың  барельефтері
            безендірді. 2007-2008  жылдары  оны  қайта құру және  күрделі жөндеу  жүргізілді.  Бірақ  уақыт
            өтіп, ғимарат қазіргі заманғы талаптарға сай келмеді. Шағын аумаққа байланысты вокзал өсіп
            келе  жатқан  жолаушылар  ағынын  жіберіп  алмады.  Сондықтан  ескі  ғимаратты  Мұқият
            жаңартып, жаңа терминал салу туралы шешім қабылданды. Қазіргі уақытта екі күту залы, билет
            кассалары,  багажды  тексеру  пункттері  ашылды.  Тікелей  кезек  тәртібінде  еш  қиындықсыз
            жолаушылар  кез  келген  жерге  билет  сатып  ала  алады.  Сондай-ақ,  Қызмет  көрсетуші
            персоналдың  жұмысын  жеңілдететін  және  халықтың  цифрлық  режимдегі  кезектілігін
            жеделдететін  заманауи  терминалдар  орнатылған.  Бүгінде  Қарағанды  теміржол  вокзалының
            жолаушылар ағыны миллионнан астам адамды құрайды. Күн сайын 12 билет кассасы жұмыс
            істейді. Күту залдарында тегін WI-FI қызметі бар. 2011 жылдың қыркүйегінде Көлік және жаяу
            жүргіншілер  ағындарының  реттелген  жүйесі  бар  трансфигурацияланған  вокзал  алаңының
            ашылуы байқалды. Қалалық және қала маңындағы автобустарға арналған төрт аялдама кешені,
            автомобиль тұрағы, жаяу жүргіншілер өткелі салынды. Содан кейін олар алаңмен айналысты -
            олар ескі ағаштарды кесіп, қалған теректерді кесіп, қайың мен қарағай отырғызды.
                  2019  жылы  вокзалға  күрделі  жөндеу  құрылысы  басталды.  Құрылысшылар  үшін  басты
            міндет ғимараттың тарихи келбетін сақтап, сонымен қатар оны қазіргі заманғы нормалар мен
            талаптарға  сәйкес  ету  болды  Жоба  бойынша  вокзал  аумағы  1,5  мың  текше  метрге  дейін
            кенейтілді.  Перрондарда  жолаушылар  үшін  арнайы  экскалатор  жұмыс  жасайды.  Ол,  келген
   73   74   75   76   77   78   79   80   81